Čeští manažeři zestárli. Tak komentují zjištění personálních agentur, že domácí firmy stále více zaměstnávají na vrcholných postech lidi, kteří už mají za sebou nějaké životní zkušenosti a prožitky. Dvacet let po společenských změnách v tuzemsku tak roste průměrný věk českých manažerů a blíží se zvyklostem na Západě. Firmy už totiž přišly na to, že padesátníci nabízejí lepší kombinaci zkušeností a osobní zralosti než draví třicátníci.

Domácí média si všimla toho, že dnes už lidem nestačí, na rozdíl od divokých devadesátých let, k místu v top managementu čerstvý diplom z ekonomické školy, barevné sako a kufřík. Firmy také stále více obsazují místa lidmi, kteří už „něco“ umí, takže stav z devadesátých let, kdy na mítincích evropských firem vrcholným manažerům ze Západu sekundovali výrazně mladší a nezkušení mladíci se špatnou angličtinou je podle mínění českých personalistů nenávratně pryč. Personalisté i podle vlastních evidencí tvrdí, že vysoká místa v tuzemsku jsou naplněna, jsou tam lidé plní zkušeností, životního elánu a přidané hodnoty. Česká televize ke zprávě citovala ohlasy manažerů, kteří začali sbírat zkušenosti právě před dvaceti léty. Dokázali přitom využít třeba i vlastních chyb. ČT uvedla, že profil typického českého manažera se za posledních dvacet let také změnil k nepoznání - obleky s vycpanými rameny, bílé ponožky v mokasínách a pomádu ve vlasech vystřídala slova dresscode a image maker. Faktem totiž podle zjištění redakce ČT je, že když je manažer špatně oblečen, tak ho automaticky ve společnosti berou jako hůře postaveného nebo méně profesionálního.

-pda-

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit