Přes tři čtvrtiny tuzemských podnikatelů neuvažují o rozšíření svého podnikání. Je to zejména proto, že se chtějí soustředit na rozvíjení toho současného. Alarmující je, že pětina respondentů je z podnikání už unavená a nechce mu věnovat více času a energie. Výsledky průzkumu mezi 6800 podnikateli, který v rámci srovnávacího výzkumu Město pro byznys provedla společnost Datank, citoval server Finanční noviny.cz.

Z průzkumu společnosti Datank vyplynulo, že nejvíce nakloněni rozšiřování byznysu o další aktivity jsou podnikatelé z Libereckého kraje (32 procent), naopak nejméně uvažují o dalších projektech podnikatelé z Karlovarského kraje (19 procent) a Prahy (18 procent). Zatímco v Praze se chce 71 procent z nich soustředit výhradně na své podnikání, v Karlovarském kraji podnikatelé jako důvod častěji uvádějí nedostatek peněz. V rámci výzkumu Město pro byznys Datank také testovala elektronickou komunikaci radnic s podnikatelským sektorem. Z 227 zkoumaných radnic se nejlépe umístil Pacov, druhý byl Zábřeh a třetí příčku obsadil Rožnov pod Radhoštěm. Průzkum také ukázal se, že na kvalitu emailové komunikace nemá vliv velikost radnice ani počet jejích zaměstnanců. A také to, že žadatel je úspěšnější v případě, když se místo na podatelnu obrátí přímo na pracovníka živnostenského odboru.

Zajímavým zjištěním bylo, že pracovníci radnic podnikatelům dokázali odpovědět rychleji než zaměstnanci bank a pojišťoven. Do jednoho dne dokázalo na dotaz reagovat 64 procent radnic, zatímco ve finančním sektoru ve stejné lhůtě odpovědělo 47 procent bank a jen 39 procent pojišťoven.

Server Finanční noviny uvedl, že pro podnikatele je podle výsledků průzkumu Datanku ze strany radnic nejdůležitější vstřícnost při řešení byrokracie související s podnikáním, vytváření úspor pro podnikatele a transparentní průběh veřejných zakázek. Relativně nízkou důležitost naopak firmy a živnostníci přisuzují snížení nebo odpuštění poplatků za užívání veřejného prostranství nebo podpoře propagace ze strany města.

Při hodnocení přístupu českých radnic podnikatelé nejvíce ocenili přehlednost webových stránek, spokojenost s nimi vyjádřilo 87 procent dotázaných. Podobně reagovali i na rozsah úředních hodin.

-pda-

Co si myslíte o tom, že zaměstnavatelé podle průzkumu neuvažují většinou o rozšíření svého byznysu?

Diskutujte o tom pod tímto článkem nebo na Facebooku.

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit