Nové výrobní linky na pneumatiky pro nákladní vozy a autobusy začne na podzim spouštět továrna Continental Barum v Otrokovicích na Zlínsku. Kvůli rozšíření výroby investoval německý majitel do výstavby zcela nové haly, další prošla zásadní rekonstrukcí. Informoval o tom server Aktuálně.cz.

Díky investici za téměř čtyři miliardy korun se do roku 2016, kdy bude investice kompletně dokončena, výroba nákladních pneumatik téměř zdvojnásobí z nynějších zhruba 900 tisíc až na 1,6 milionu kusů ročně.

Počet zaměstnanců závodu má stoupnout ze současných 4400 o přibližně 360 lidí. Nábor již začal a lidé budou postupně nabíráni v příštích dvou letech v návaznosti na termíny spouštění jednotlivých linek.

V současné době jsou již prakticky všechny volné prostory v areálu závodu zastavěné, haly a přístavby vyrostly i v bývalých dvoranách,“ řekl mluvčí společnosti Zdeněk Novák. Možnosti dalšího navyšování kapacity výroby jsou proto ve stávajícím areálu již omezené.

Otrokovický závod německého koncernu Continental nyní vyrábí přes dvacet milionů pneumatik ročně. Letošní novinkou je nová generace pneumatiky pro osobní vozy nazvaná Barum Bravuris 3.

Obchodníci je už mají k dispozici, s vlastnostmi se prakticky seznámí během léta,“ upřesňuje Novák. Jde o letní pneumatiku vhodnou i pro výkonnější vozy.

Značka Barum už ale zdaleka není nosnou výrobní náplní pro otrokovický závod. „Nyní vyrábíme technologicky nejvyspělejší pneumatiky pro osobní vozy ze všech typů, které koncern Continental nabízí,“ říká Novák. Typů pneumatik stále přibývá.

V Otrokovicích vzniká například i pneumatika ContiSportContact VMax, která je vhodná i pro supersportovní vozy s maximální rychlostí 360 kilometrů v hodině. Nebo pneumatika s technologií Contiseal, která má v sobě speciální lepivou vrstvu schopnou zacelit otvor například po proražení hřebíkem. Novinkou posledních sezon jsou také speciální „tiché“ pneumatiky Contisilent s tlumící vložkou z polyuretanové pěny.

Pneumatiky značky Nexen zatím v tuzemsku využívá jen mladoboleslavská Škoda Auto. Korejská Hyundai v Česku dává přednost jiným značkám.

Zajímavý je příklad pneumatiky Continental ContiForceContact vyvinuté pro vlastníky sportovních aut zajíždějících rovněž na závodní okruhy. S vývojem pomáhali i samotní členové tuningových klubů. Vyrábějí se v nejmodernějších halách otevřených na počátku tisíciletí.

Continental Barum je podle Nováka připraven i na další nové trendy, které mimo jiné přinese rostoucí zájem o speciální pláště pro elektromobily.

Pláště, které se nakonec vyrobí v Otrokovicích, vyvíjejí specialisté v Německu. Továrna ale vyrábí prototypové série, které se pak testují. Přímo v Otrokovicích pracuje 50 testovacích jezdců. Ti jezdí jak na tuzemských silnicích, tak i na sněhu a ledu za polárním kruhem či v horkých oblastech Evropy.

Hospodářské výsledky za rok 2013 firma Continental Barum ještě nezveřejnila. V roce 2012 utržila 53,77 miliardy korun, zisk činil 2,73 miliardy korun. V roce 2011 podnik utržil 47,86 miliardy korun se ziskem 1,93 miliardy korun.

Koncern Continental patří mezi přední subdodavatele automobilového průmyslu. Zaměstnává přes 177 tisíc lidí ve 46 zemích světa. V České republice do něj patří výrobní a prodejní jednotky v Adršpachu, Brandýse nad Labem, Frenštátě pod Radhoštěm, Jičíně, Otrokovicích a Trutnově.

Vítáte investici Continental Barum?

Řekněte nám svůj názor pod tímto článkem nebo na Facebooku.

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit