Firmy se mohou hlásit do 12. ročníku soutěže TOP Odpovědná firma. Podmínkou je vyplnění nominačního formuláře do poloviny července. Podniky, které projdou úspěšně hodnocením, získají Certifikát TOP OF. Informaci uveřenil portál Ihned.cz.

Již 12. ročník ocenění pro nejlepší projekty na poli společensky odpovědného byznysu v České republice, TOP Odpovědná firma, odstartoval svou nominační část.

Firmy se mohou hlásit prostřednictvím nominačního formuláře do poloviny července. Soutěž je určena pro firmy, které mají společenskou odpovědnost neboli CSR již pevně zakódovanou ve své stretegii, i pro ty podniky, které s ní teprve začínají.

Organizační tým z nevládní platformy Byznys pro společnost se pro rok 2015 nechal inspirovat aktuálními tuzemskými i evropskými trendy v CSR a připravil modernizovaný koncept soutěže, který firmám přináší nové benefity za jejich účast - analytickou zpětnou vazbu, rating, on-line nástroj pro sledování CSR i nové příležitosti, jak své úspěchy komunikovat.

"Vnímáme, že se kolem TOP Odpovědné firmy vytvořila silná skupina firem, jejich manažerů i aktivních zaměstnanců, kteří otázkami odpovědného byznysu žijí a chtějí je rozvíjet. Nový model jsme chystali s myšlenkou na ně. Chceme dál nabízet oceňování, otevřené každému, kdo má zájem. A zároveň s tím i zvyšovat kvalitu a hodnotu výstupů, které akce tohoto rozsahu může firmám přinést," shrnuje Pavlína Kalousová, předsedkyně Byznys pro společnost.

Portál v novém nastavení umožňuje individuální profily, kde si firmy zvolí úroveň a míru detailu, které chtějí pro zhodnocení využít. Ve standardu si ten, kdo úspěšně projde hodnocením, odnese Certifikát TOP OF - doklad, že patří do elitní rodiny odpovědných firem.

Do měření se tak mohou zapojit i noví zájemci (byť jsou v CSR na počátku) nebo menší společnosti, které podporují region a dílčí projekty pro komunitu. Má-li firma CSR aktivity rozvinutější, může se nadto ucházet o vyšší stupně ocenění - ratingu - včetně speciálních kategorií, hodnocených porotou. Firmy s propracovanou strategií, které dělají CSR dlouhodobě a mají konkrétní programy, pak v hodnocení odborné poroty mohou dosáhnout na vyšší ocenění - výroční stříbrný či zlatý certifikát.

Novinkou je i analytická zpětná vazba pro účastníky, které zajímá porovnání v rámci trhu i odvětví. „Chceme, aby projekt nabízel kontinuální měření a index, který bude účastníkům pomáhat efektivně a dlouhodobě rozvíjet CSR," vysvětluje manažerka projektu Táňa Chudáčková. Účast v soutěži je zpoplatněna, za registraci velké firmy zaplatí 1800 korun, malé 800 korun. Poplatek je určen na zpracování výstupů pro účastníky cen.

Nominační část, během níž mohou firmy přihlašovat své strategie a projekty CSR prostřednictvím online formuláře, poběží do 15. července. Vyhlášení výsledků, které v jednotlivých kategoriích rozhodne nezávislá odborná porota, se uskuteční na galavečeru letos na podzim. Economia je opět mediálním partnerem ocenění.

Lidé očekávají od firem férovou komunikaci

Loni se do soutěže přihlásilo rekordních 101 firem. TOP Odpovědnou velkou firmou se stala IBM, která byla odbornou porotou i čtenáři Hospodářských novin oceněna za inovace a strategický koncept pracovního začleňování znevýhodněných skupin obyvatel. Odpovědným lídrem byla ve veřejném hlasování zvolena Martina Grygar Březinová, generální ředitelka Sodexo Benefity.

TOP malou odpovědnou se stal loštický rodinný podnik ZLKL. Vyvíjí auto pro handicapované, provozuje firemní školku a vychází vstříc zaměstnancům.

V hlasování veřejnosti na portále Hospodářských novin uspěla mezi malými firmami česká personální agentura Advantage Consulting. Podporuje zaměstnávání handicapovaných, spolupracuje se školami. Zaměstnávají nevidomé kolegy a v agentuře pracuje 40 procent absolventů.

Od podniků, které působí v Česku, lidé očekávají v oblasti společenské odpovědnosti především aktivity v oblasti ochrany životního prostředí. Češi chtějí, aby firmy chránily přírodu a snižovaly dopady svého provozu na životní prostředí. Mezi další nejdůležitější témata patří dlouhodobě pravdivá komunikace k zákazníkům a zajištění bezpečnosti zaměstnanců.

Vyplynulo to z průzkumu CSR Research 2014, který loni v listopadu dokončila agentura Ipsos. Přestože se proměňuje obsah očekávání, tak samotné téma společenské odpovědnosti firem zůstává důležité při nákupu pro 71 procent veřejnosti a v zaměstnání pro 85 procent ekonomicky aktivních lidí.

"Důraz na životní prostředí a aktivity CSR, které s tím souvisejí, je již velmi podobný v západní či severní Evropě i u nás," uvedl ředitel výzkumu a komunikace Ipsosu Tomáš Macků. Odlišné je to s očekáváním férové komunikace firem k zákazníkům.

 

Sdělte nám svůj názor pod tímto článkem nebo na Facebooku.

-lhe-

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit