Ekonomická krize mění způsob, jakým firmy v tuzemsku přistupují k personálním agenturám a jejich službám.

Personální agentury se pak shodují, že tuto změnu pociťují, stejně jako omezování rozpočtů na personalistické služby zvenčí. Zjistil to online deník Aktuálně.cz.

Podle zjištění Aktuálně.cz firmy na personálních výdajích šetří a je prý vidět významný posun od plateb za samotný cílený nábor nových zaměstnanců, takzvaný executive search, k takzvaným success fee - tedy jednorázovým platbám za nalezení vhodného kandidáta. Firmy se tak snaží personální agentury motivovat - často se stává, že obsazení stejné pozice zadají více společnostem, zároveň vhodné uchazeče shání i vnitřní personální oddělení firmy. Zaplaceno dostane ten, kdo při obsazování pozice uspěje.

Hned po platbě za nábor je na dalším místě úspor podle Aktuálně.cz inzerce. Škrtání investic do personální inzerce je podle specializovaných firem většinou vždy na prvním místě úspor. V případě útlumu v oblasti náboru lidí méně využívají zdroje kandidátů, tedy personální inzerci i služby personální agentury. Některé firmy proto přicházejí s nabídkou drobnějších služeb, které umožňují firmám hledat zaměstnance pomocí vlastního personálního oddělení a přenáší na externisty jen některé činnosti. Nabídku podobných drobnějších služeb za menší poplatky budou muset nejspíš v budoucnu začít podle odhadu Aktuálně.cz nabízet i další personální agentury.

Společnosti, které zjistily, že lze stejně kvalitní zaměstnance vyhledávat za méně peněz, už se jen těžko budou vracet k platbám za proces vyhledání uchazeče externí personální agenturou, ani poté, co se ekonomika vrátí zpět k růstu.

-pda-

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit