Recept, jak skutečně získat potřebného zaměstnance, nabízí českým zaměstnavatelům poslední průzkum pracovního portálu Profesia.cz. Ten totiž, podle serveru Finanční noviny.cz ukázal, že na pracovní nabídku, ve které firma uvede i výši platu, zareaguje dvakrát více lidí, než obvykle. Takové nabídky nejvíce zvýší zájem o pracovní místa v administrativě, v kvalifikovaných netechnických pozicích a v nižším a středním managementu. Výši platu přitom uvádí jen jedna pětina nabídek práce.

Z průzkumu dále podle Finančních novin.cz vyplývá, že uchazeči o práci mají v tom, za kolik jsou ochotni pracovat, většinou jasno. Ve svých pracovních životopisech jich totiž až 68 procent uvádí, kolik by chtěli na dané pozici vydělávat. V průměru chtějí lidé v České republice na nové pozici vydělávat 18 343 korun.

Uvedení příjmu, který by pracovník ve firmě pobíral, není ale na domácí poměry obvyklé. „Firmy nechtějí prozradit plat, aby byly ve výhodnější pozici při vyjednávání s kandidátem, a zároveň nechtějí, aby zaměstnanci, kteří ve firmě působí déle, viděli, kolik dostane nový kolega. Společnosti, které do inzerátů nabízený plat uvedou, si zvyšují šanci na větší odezvu ze stran kandidátů," citoval server Finanční noviny.cz Lubomíra Valentu z Profesia.cz.

Uvedení platu v inzerátu nejvíce ovlivní lidi, kteří si hledají práci na zkrácený úvazek. Osminásobně více lidí reaguje, pokud je v nabídce na zkrácený úvazek uveden budoucí výdělek. Pokud lidé vědí, kolik budou vydělávat, reagují na nabídky na plný úvazek 4,3 násobně více.

Skoro 95 procent lidí, kteří se do ankety Profesia.cz zapojili, si myslí, že uvedení platu by mělo být vždy součástí pracovní nabídky. Čtyřem procentům zájemců by postačilo znát alespoň rozpětí mzdy, které by mohli v nové práci dosáhnout.

-pda-

Měly by firmy v inzerátech, kterými hledají potřebné zaměstnance uvádět mzdu, kterou budou pobírat?

Diskutujte o tom pod tímto článkem, nebo na Facebooku.

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit