Hledání potřebných zaměstnanců není v tuzemsku zas tak jednoduché. A to i přesto, že čísla o počtu nezaměstnaných, tedy potenciálně chtivých práce, jednoznačně převyšují nabídku. Tedy firmy si mohou pohodlně vybírat, koho zaměstnají. Podnikoví personalisté ovšem nasazují kvůli hledání nejlepší pracovní síly stále širší vějíř aktivit, které ovšem často nekončí úspěchem. Porovnáme-li třeba jen mediální výstupy, ve kterých figuruje citát o tom, že zaměstnavatelům se nedostává dostatek technických odborníků, pak se intenzita zmíněných prohlášení v posledních týdnech a měsících oproti předchozím létům dramaticky zvyšuje.

I kvůli častým výměnám lidí ožívají staré metody získávání pracovníků. Mezi znovunalezené možnosti, jak najít potřebného zaměstnance, které firmy opět využívají, patří nejen kontakty stávajících zaměstnanců, kteří mohou oslovit své příbuzné, známé či kamarády, ale i inzerce na vlastních webových stránkách, či speciální náborové akce. Využívány jsou také stále častěji pracovní veletrhy, spolupráce s pobočkami Úřadu práce ČR či oslovení kandidátů přes inzerci na specializovaných pracovních serverech. Samostatnou kapitolou je pak nábor pracovníků prostřednictvím personálních agentur.

Faktem je, že tato možnost je využívána hlavně většími firmami. Personální a headhunterské agentury fungují na dvou základních principech. Zaprvé, podobně jako Úřady práce, mají vlastní databáze uchazečů o zaměstnání, což jsou často i stávající zaměstnanci pracující ve firmách, kde nejsou příliš spokojeni, ale zase jim to nestojí za výpověď. A druhým principem je aktivní vyhledávání lidí, kteří splňují podmínky, vypsané zaměstnavatelem na danou pozici.

V prázdninovém čísle měsíčníku Regionální kaleidoskop proto regionální manažeři Svazu průmyslu a dopravy ČR zjišťovali, jaké metody jsou v krajích při vyhledávání potřebných lidí nejúčinnější. Číslo 7 – 8 ročníku 2012 Regionálního kaleidoskopu přináší souhrnný přehled o tom, jak se situace ohledně hledání potřebné pracovní síly v krajích projevuje. Ze zjištění například vyplývá, že je velmi rozdílná ve velkých městech a mimo ně. Potvrzují to právě zjištění regionálních manažerů Svazu průmyslu a dopravy ČR.

Kromě hodnocení a praktických návodů firem, jak si potřebné zaměstnance získat a jak je motivovat k tomu, aby rychle neodcházeli jinam, přináší prázdninové číslo Regionálního kaleidoskopu k tématu získávání kvalitních zaměstnanců i pohledy personalistů a headhunterů, dále pak přehledné statistiky a ankety, které problematiku hodnotí. Za pozornost jistě stojí rozhovor s Country manažerem Czech republic & Slovakia headhunterské společnosti SpenglerFox Davidem Bentleyem, který mimo jiné vysvětlil, na jaké pozice firmy najímají služby personálních a headhunterských společností a na jaké si raději potřebné lidi najdou samy. Číslo obsahuje také tradiční přehled regionálních zjištění u členských firem SP ČR.

Vydání Regionálního kaleidoskopu s tématem o hledání potřebných zaměstnanců ke stažení (PDF, 577 kB)

Přehled všech vydání Regionálního kaleidoskopu

-pda-

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit