Ekonomická krize a nezaměstnanost mění reklamu. Všimla si toho redakce České televize. Podle její zprávy totiž přibývá firem, které problémy lidí bez práce postavily do středu své marketingové komunikace. Navíc se objevují i originální reklamní metody, které špatná hospodářská situace inspirovala.

Česká televize jako doklad uvádí spot kampaně, kterou díky vlastní zkušenosti se spoustou dluhů kvůli nezaměstnanosti vymysleli Ross Harper a Ed Moyse. Ti totiž potřebovali po škole splácet půjčky, které si během studia nasmlouvali a práci hledali marně. Rozhodli se proto nabídnout reklamě své tělo - přesněji své obličeje. „Nejdřív to byl takový projekt, který nás měl dostat z nejhoršího, řekli jsme si, že se třeba někdo chytne a pomůže nám, teď v tom asi budeme pokračovat," citovala Česká televize Eda Moyse. Vznikl tak originální koncept, projekt Buymyface, neboli Kup si moji tvář, který se v Evropě rychle ujal. Když studenti začali publikovat své fotky s reklamami na webu, návštěvnost stránek se rychle vyšplhala na 20 tisíc a přibývalo firem, které si chtěly jejich tváře pronajmout. Oběma absolventům se tak na obličeji vystřídalo přes 150 společností a jejich konta se přehoupla do černých čísel. Harper a Moyse si nyní myslí, že by jejich projekt mohl inspirovat i další mladé lidi, kteří zoufale hledají práci.

Na nezaměstnanost jako marketingové téma sázejí i další - například módní značka Benneton teď rozjela kampaň Nezaměstnaný roku, ve které bude odměňovat úspěšné sociální projekty mladých lidí bez práce.

-pda-

Měly by firmy používat při prezentaci svých výrobků více tématiky lidí bez práce nebo je to jen zneužívání nepříjemné životní situace? Co si o tom myslíte?

Diskutujte o tom pod tímto článkem nebo na Facebooku.

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit