Roky se bránil zaměstnávání agenturních pracovníků, ale nedostatek lidí ho nakonec přinutil k tomu jejich služby využít. Lidí má takový nedostatek, že dvakrát až třikrát týdně chodí sám montovat na výrobní linku zámky do aut a nutí k tomu i své kolegy z managementu.

Jsme ve stavu, kdy do některých soutěží ani nechodíme a zakázky rovnou odmítáme. Důvod je jediný, nemá je kdo dělat,“ říká majitel společnosti Brano a viceprezident Sdružení automobilového průmyslu Pavel Juříček. Podle něj je podobně kritická situace i v jiných firmách. Jeho firma vyrábí pro automobilky hlavně zámky.

Svoji přítomnost na lince vidí i jako ukázku jiným zaměstnancům, že nesedí jen v kanceláři, ale umí i pracovat. „Někdy z toho nadšení nejsou, protože jim pak zvyšuji normy,“ říká v nadsázce.

Podle něj má současná situace alespoň pozitivní dopad v tom, že automobilky dodavatele už tolik netlačí na cenu a podařilo se mu dojednat lepší ceny než v minulosti. „Na druhou stranu rostou ceny materiálů, zdražuje nám lidská práce,“ dodal Juříček. Za poslední rok podle něj mzdy ve firmě stouply o pětinu. Podařilo se mu tím ale udržet jen stávající zaměstnance, jiné nepřilákal.

Situace v jeho firmě dobře dokresluje stav českého automobilového průmyslu. Hlásí rekordní čísla, ale současně naráží na strop především kvůli nedostatku lidí. „Zakázek je tolik, že třetina fabriky jede už na nepřetržitý provoz,“ dodává Juříček.

Nedostatek lidí u dodavatelů způsobuje automobilkám často problémy, přibývá případů, kdy se zastaví linka kvůli chybějícím dílům.

Juříček přitom varuje před tím, že Česko může ztratit současným nedostatkem svoji konkurenční výhodu před jinými zeměmi. Nejen kvůli nedostatku lidí, ale menším nasazením lidí. Viníka vidí především ve štědrém sociálním systému.

Proto další závody staví v zahraničí, druhou továrnu začal budovat v Číně.

Zdroj: převzato z www.idnes.cz 

Sdělte nám svůj názor pod tímto článekm nebo na Facebooku.

-lhe-

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit