Příčinou je podle deníku propad prodejů na klíčových trzích. V Česku navíc ubírá firmě podíl její největší konkurent, společnost SOR Libchavy patřící holdingu EPH. Podle odborníků Iveco tíží příliš úzká modelová nabídka a vyšší ceny, než nabízí konkurence.
Firma nemá zakázky a podle lidí z Karosy, na které se deník odvolává není pravděpodobné, že se společnosti podaří během podzimu získat další zakázky na výrobu autobusů na začátku příštího roku. Zatímco dříve byla výroba plánovaná na půl roku dopředu, nyní se podle nich neví, co se bude dít v prvním čtvrtletí. Lidové noviny uvedly, že během následujících týdnů se má sejít vedení podniku se zaměstnanci a odbory a prodiskutovat další možnosti.
Podle zdrojů ve firmě se připravuje i propouštění. Podle LN má propouštění zasáhnout nejdříve agenturní zaměstnance. Ve společnosti jich pracuje 800.Vedle toho má Iveco údajně podporovat předčasné odchody do důchodů. Pokud tato opatření nebudou stačit, dojde i na propouštění kmenových zaměstnanců.Autobusy z Vysokého Mýta se v posledních letech nejvíce vyvážely do Francie. Loni tam Iveco prodalo 1031 vozů, o téměř čtyři stovky méně než o rok dříve. Podle informací z firmy ubývají zakázky z Francie nadále. Tamníklienti šetří kvůli dluhové krizi v eurozóně. Markantní je také propad v Česku, kde se letos od ledna do září prodalo jen 75 autobusů značky Irisbus. Přitom loni za stejné období to bylo 150. Největší místní konkurent Iveca, SOR Libchavy, letos do září zvládl v Česku prodat 261 autobusů. V posledních několika letech navíc Iveco nevyhrává důležité tendry.
-pda-