Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) během dvou let výrazně rozšíří počet zemí, do kterých by mohli čeští exportéři vyvážet. Místo na geografická teritoria se chce podle deníku E15 v budoucnu zaměřit spíše na konkrétní obory. Základem nové proexportní sítě budou nynější zahraniční kanceláře CzechTrade.

Nová exportní politika by měla být postavena na vytvoření jednotné B2B (business 2 business) sítě v zahraničí. Jejím základem bude nová páteřní síť, která využije stávající kanceláře agentury Czech Trade. Rozšířená zahraniční síť by měla fungovat na jiné bázi, než v současnosti. Místo zaměření na teritoria se její specialisté budou věnovat konkrétním oborům. Místo podpory firem na zahraničních veletrzích či seminářích chce nyní MPO vytvořit model, ve kterém bude pro české firmy aktivně vyhledávat obchodní příležitosti v zahraničí.

Vytvoření B2B sítě je první fází celého projektu na zvýšení konkurenceschopnosti, kterou připravilo ministerstvo. Podle ministra Martina Kocourka pak bude následovat druhá fáze, během které se má vytvořit celková nová exportní strategie. Ta se bude orientovat jak na podporu exportu, tak i na investice. Napomoci by tomu mělo i sloučení agentur CzechTrade a CzechInvest.

V zahraničí by mělo firmám poskytovat služby 41 nových exportních specialistů, takže po rozšíření sítě jejich celkový počet vzroste na zhruba sto. Letos si projekt rozšíření zahraniční sítě po podporu exportérů podle Jukla vyžádá náklady 30 až 50 milionů korun, a to na zahájení pilotních projektů zejména v regionech Latinské Ameriky, Asie a bývalých zemích Sovětského svazu.

-red-

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit