Spotřebitelé více zvažují své výdaje, k nákupům sice přistupují aktivně, jsou ale nedůvěřiví k agresivnější rétorice značek a dávají přednost internetovým nákupům před kamennými prodejnami. To jsou klíčové závěry pravidelné studie finanční společnosti Cetelem, kterou jako první citoval zpravodajský server Prvnízrpávy.cz

Podle závěru průzkumu Evropané do svých nákupů investují mnoho energie, aby našli zboží a služby přijatelné z hlediska ceny i kvality. V České republice a v průměru v celé Evropě oznámkovali spotřebitelé svou náladu z celkové situace v zemi známkou 4,2. Vloni lidé v tuzemsku oznámkovali svou náladu u nákupů známkou 4 z možných 10. V Německu se známka zvýšila z loňských 4,8 na 5,8.

Mezinárodní průzkum Cetelem Barometr se zabýval chováním a postoji spotřebitelů a vývojem jednotlivých evropských trhů. Průzkum se konal ve 13 evropských zemích a účastnilo se ho více než 8 700 respondentů. V devíti zemích spotřebitelé ohodnotili situaci v zemi stejnou či mírně lepší známkou, než loni, ve čtyřech se ale jejich hodnocení zhoršilo. Nejvíce v Portugalsku, kde hodnocení kleslo z 3,7 na 2,6 bodu.

-red-

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit