Podle ohlasů firem, které podobné aktivity zprostředkovávají, je letos vidět výrazně menší zájem o firemní dárky u nadnárodních korporací. Poptávka se meziročně snížila až o desítky procent. Firmy totiž omezují rozpočty na tyto aktivity, jelikož se obávají další vlny recese. Řada firem letos také ruší vánoční večírky pro zaměstnance nebo do nich investuje méně peněz než v předchozích letech. Vánoční party podle časopisu Týden třeba zrušila například česká pobočka rakouské Raiffeisenbank. Předvánoční akce nebudou ani ve společnostech Ekospol či E.ON. Některé firmy večírky přesunuly až na začátek příštího roku, protože už vyčerpaly své letošní rozpočty.
Charakter firemních dárků se výrazně liší podle velikosti a rozpočtu jednotlivých firem, ale i podle předmětu jejich podnikání. K běžným pozornostem patří kalendáře nebo kapesní diáře, některé firmy dávají přednost lahvi kvalitního vína. Do módy se ale dostávají také dárky, které připomínají činnost firmy.
-pda-