Firmy nabízející zaměstnancům jazykové kurzy narazily, není o ně totiž zájem. Lidé namísto benefitů raději upřednostňují týden volna navíc. Zjistil to deník Mladá fronta Dnes.
Ze zjištění vyplývá, že lidé v oblasti firemních benefitů loni pokukovali více po odměnách, které souvisejí s odpočinkem a volným časem. Tedy po benefitech v podobě pětitýdenní či šestitýdenní dovolené, ale také třeba po možnosti práce z domova.
MfD při svých zjištěních využila analýzu personální společnosti Robert Half International. Ta konstatuje, i když s jistým zkreslením, neboť Robert Half působí především v Praze a jejím blízkém okolí a zaměřuje se zejména na "bílé límečky" a nejrůznější odborníky z oblasti financí, informačních technologií či obchodu, kteří jsou v práci těžko zastupitelní a naplánování dovolené je pro ně často neřešitelným problémem, že pět, či šest týdnů dovolené bylo nejhodnotnějším benefitem v očích pracovníků, a to ve většině sledovaných oblastí - třeba v administrativě, financích i informačních technologiích.
Naopak v hledáčku lidí se zcela propadly benefity, které souvisejí s pracovním vzděláváním - jazykové kurzy a jiná profesní školení se loni u lidí často nedostaly ani do hitparády pěti nejpřitažlivějších zaměstnaneckých výhod. Na druhou stranu zpráva personální společnosti konstatuje, že v loňském roce byly jazykové kurzy nejčastěji rušeným benefitem. Společnosti také rušily třinácté platy, od nichž ve velkém ustupují již řadu let. Na seznam rušených benefitů se ale dostaly i stravenky, flexipassy či firemní akce. Přesto právě stravenky zůstávají v tuzemsku nejčastěji nabízeným pracovním benefitem, následované pěti týdny dovolené. Mezi často nadělovanými zaměstnaneckými výhodami pak patří mobilní telefon, notebook či občerstvení na pracovišti. MfD konstatuje, že pro určitou skupinu hlavně vyšších manažerů se pak stále častějším benefitem stává kapitálové životní pojištění.
-pda-