Ekonomický deník E15 ke zprávě uvedl, že podle jím oslovených odborníků je cesta, jak stav napravit jasná: vláda buď peníze ve školství podpoří na úkor jiných výdajů, anebo v příštích letech rychle začne upadat vzdělanost. Argumentem pro zvýšení platů ve školství je podle studie IDEA také to, že v platovém postavení učitelů vůči ostatním vysokoškolákům je na tom ČR ze zemí Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) skoro nejhůře. Některé analýzy navíc poukazují na to, že podíl českých žáků, kteří se v budoucnu chtějí stát pedagogem, je v rámci zemí OECD velmi nízký, řádově pod dvě procenta populace patnáctiletých, zatímco průměr OECD je více než třikrát vyšší, 7,1 procenta.
-red-
Měl by stát více podporovat vzdělanost v ČR tím, že zvýší výdaje na platy učitelů? A pomůže to zlepšit vědomosti lidí?
Diskutujte o tom pod tímto článkem nebo na Facebooku.