Stravenky již mnoho let patří mezi nejoblíbenější benefity zaměstnanců i zaměstnavatelů. Dokonce za poslední tři roky vzrostl počet firem, které začaly stravenky svým zaměstnancům poskytovat.

Zájem firem o zajištění pravidelného stravování pro zaměstnance, jak ukázal průzkum PPM Factum pro společnost Edenred, je znát především u malých firem. Stravenky tak svým zaměstnancům v posledních třech letech pořídila více než čtvrtina malých podniků do 50 pracovníků. U velkých firem se stovkami či tisícovkami pracovníků pak přibylo 12 % nových odběratelů stravenek.

V malých firmách do padesáti zaměstnanců nyní dostává stravenky sedm z deseti zaměstnanců, zatímco ve velkých firmách se stovkami pracovníků je to 95 procent.

Malých firem se stravenkami přibývá výrazně rychleji, a to zejména v posledních měsících. Tím hlavním důvodem je situace na pracovním trhu. Malé podniky nabízejí stravenky zaměstnancům proto, aby byly konkurenceschopné s většími firmami a institucemi, které mají propracovanou politiku firemních benefitů,“ uvedl Martin Bulíř ze společnosti Edenred.

V letošním roce chce stravenky podle průzkumu zavést dalších asi sedm procent malých firem, které je dosud nemají.

Na druhou stranu menší podniky v porovnání s velkými o další zaměstnanecké benefity zatím velký zájem nejeví. Například příspěvek na kulturu nyní poskytuje čtvrtina malých firem v porovnání s 46 procenty velkých. Zavést je nyní plánují jen necelá dvě procenta z nich.

Podobná je situace i u příspěvku na sport, který nyní zaměstnancům dává 23 % malých společností v porovnání s 47 procenty velkých.

Zdroj: www.e-sondy.cz

-lhe-

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit