Se startem nařízení o ochraně osobních údajů začnou chodit také podněty na Úřad na ochranu osobních údajů. Přestože úřad nijak výrazně personálně ani rozpočtově neposílil, údajně vše zvládne. Řada firem totiž ještě není na GDPR připravena, hovoří se například o dvou třetinách všech e-shopů.
Na dodržování ochrany soukromých informací podle nového evropského nařízení bude dohlížet Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Na instituci, která doposud stála mimo veřejný zájem politiků i lidí, tak dopadne dohled nad jedním z nejsložitějších předpisů posledních let. Úřad přitom přibral jen několik málo lidí a také se mu na letošní rok jen kosmeticky navýšil rozpočet.
Podle předsedkyně ÚOOÚ Ivany Janů na úřad nastoupilo pět nových zaměstnanců, tedy polovina z toho, co ředitelka požadovala. Mimoto zkušené pracovníky úřadu přetahují do svých služeb zejména banky a další bohaté firmy. Na ty ze zákona dopadla povinnost mít pověřence, který bude dohlížet na ochranu osobních údajů. A nabízejí jim i několikanásobně vyšší platy, než mají na ÚOOÚ. "Dost lidí jsem přitom přemluvila, aby u nás zůstali s příslibem, že se otázka platů podaří vyřešit," řekla Janů.
Úřad letos hospodaří s rozpočtem 165 milionů korun, což je asi o pět procent více než vloni. Janů upozorňuje, že například v Irsku se srovnatelným počtem obyvatel dostal úřad na GDPR 100 milionů eur, čímž se mu rozpočet navýšil o 55 procent. "Já jsem si řekla o 4,5 milionu korun, nakonec jsem dostala tři a půl milionu," řekla ředitelka ÚOOÚ.
Zdroj: www.ihned.cz
-lhe-