Čeští obchodníci zjistili, že cesta k oslovení početné komunity Vietnamců v tuzemsku, kde jich žije přes padesát tisíc, vede přes zaměstnání rodilých mluvčích. Začínají proto zaměstnávat rodilé Vietnamce, kteří k asijským zákazníkům dokážou lépe proniknout. Všiml si toho deník Mladá fronta Dnes, podle kterého takový model využívají nejčastěji banky, pojišťovny, výrobci zboží denní potřeby, obchodní řetězce, prodejci užitkových automobilů, ale i realitní společnosti. Podle deníku jsou rodilí mluvčí ideální nástroj k tomu, vybudovat si k početné komunitě v Česku, důvěru.

Podle zjištění MfD bývá pro české firmy hlavní překážkou jazyk. Většina Vietnamců především střední a starší generace česky stále příliš neumí a vztahy mimo svou komunitu moc nenavazuje. Velké obchodní řetězce proto najímají vietnamské konzultanty, nebo další Vietnamce, kteří pro firmy pracují v terénu. Společnosti navíc tisknou reklamní letáky ve vietnamštině. To, že zájem o vietnamské zaměstnance roste, potvrdili listu i lidé z personálních agentur. Často je takový nábor problematický, protože ze zákona firma nemůže upřednostňovat žádnou národnostní skupinu uchazečů. Často se tak v inzerátu pouze objeví nenápadný požadavek na znalost vietnamského jazyka.

-pda-

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit