Podle ČT téměř polovina zaměstnanců má dnes hranice etiky posunuté a bez problémů využívá firemní kopírku nebo auto pro vlastní potřebu. Řada číšníků pak v restauraci tajně prodává vlastní alkohol. Nepoctivý číšník si takto může přijít na několik set korun. Stejně to pak probíhá třeba s kávou, nemluvě o tom, že takovým způsobem může šidit zákazníky, třeba tím, že čepuje pod míru pivo. Podle ČT se ovšem problém vlastního obohacování přelil z restaurací i do kanceláří. I tady se teď snaží zaměstnanci majitele co nejvíce ošidit. „Jedna z těch věcí je samozřejmě nevýkon zaměstnanců. Někde může docházet ke zneužívání firemních vozů a telefonů," citovala České televize Martina Kalendu ze společnosti Image Lab.
Chování zaměstnanců se zhoršuje úměrně tomu, jak firmy ve snaze šetřit ruší firemní benefity a zpřísňují pravidla a nařízení. Podle expertů lze totiž říct, že čím více bude zaměstnavatel na lidi tlačit, tím více budou stresovaní a to vytváří podmínky pro to, aby neetiku využívali častěji.
Neloajální zaměstnanci přitom pro firmu můžou být časovanou bombou. Aby se svému šéfovi pomstili, mohou záměrně lhát, vypouštět o firmě diskrétní informace, případně zneužívat své funkce třeba k braní úplatků.
-red-
Jste v práci vůči zaměstnavateli loajální?
Diskutujte o tom s námi a připojte svůj komentář pod tímto článkem.