Po krizi už firmy u svých zaměstnanců nevyžadují znalosti cizích jazyků tolik jako dřív, zato čím dál více oceňují lidi schopné řešit problémy a zvládat stres. Podle serveru Finanční noviny.cz to ukázala právě dokončená analýza Univerzity Jana Amose Komenského, v rámci níž bylo v letech 2009 až 2011 dotazováno 130 firem a zkoumáno 1700 pracovních inzerátů. Co se týká dalšího vzdělávání pracovníků, podnikatelé se prý zaměřují hlavně na lepší ovládání výpočetní techniky, jazyky a komunikační dovednosti.

„V roce 2009 bylo očekávání středních a velkých podniků, že jejich manažeři a specialisté umějí na sto procent výborně komunikovat a řešit problémy. Navíc požadavkům dominovala i znalost cizích jazyků, pro něž se vyslovilo 90 procent sledovaných inzerátů nabízejících volná pracovní místa a oslovených firem," citoval server závěry studie. Loni už ale znalost jazyků upřednostňovalo jen 74 procent dotázaných.

Stále větší důraz podnikatelé u svých lidí kladou na odolnost vůči stresu. Zatímco v roce 2009 tento požadavek nebyl zmiňován mezi nejdůležitějšími, v loňském roce na něj upozorňovalo 35% firem.

Podle závěrů studie se také ukazuje, že firmy nyní stále více kladou důraz na vzdělanost zaměstnanců, než přímo na jazykové dovednosti. Studie také říká, že když ale firmy pro své manažery a specialisty vybírají další vzdělávání, nejčastěji je to školení v používání výpočetní techniky, pro něž se vyslovilo 81% firem zapojených do výzkumu. Jazyková výuka je se 76 procenty na druhém místě, komunikační dovednosti na třetím.

-pda-

Jak čelíte stresovým situacím, nejen v práci?

Diskutujte pod tímto článkem nebo na Facebooku.

Přidat komentář

Bezpečnostní kód
Obnovit