„Nechali jsme si zpracovat analýzu rozdílných výkladů nařízení vlády, jež stanovování bezpečnostních přestávek určuje. Na jejich základě jsme od dubna letošního roku přistoupili k započítávání bezpečnostních přestávek do hrazené pracovní doby. Tato změna zvýší mzdové náklady firmy o desítky milionů korun ročně,“ řekl Kňava.
Změna legislativy v roce 2010 stanovuje, že firmy s takzvaným vnuceným tempem musejí zaměstnancům poskytovat bezpečnostní přestávky a zahrnovat je do pracovní doby hrazené zaměstnavatelem. „Výklady nařízení byly nejednoznačné, a proto jsme nepřistoupili ihned k proplácení bezpečnostních přestávek," řekl mluvčí k důvodu jejich neproplácení v TPCA.
Firma vyplatí kompenzaci za uplynulé tři roky současným i bývalým zaměstnancům, které nyní písemně kontaktuje. Více než tři tisíce zaměstnanců dostane odpracovanou dobu proplacenu jako přesčas.
TPCA, která vyrábí „miniauta“ Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1, chce z důvodu zvýšení poptávky do června přijmout 350 agenturních zaměstnanců.
Průměrná mzda na dělnických pozicích byla loni v TPCA 29 000 korun, po letošním kolektivním vyjednávání se většině zaměstnanců zvedla tarifní mzda o 490 korun. Loni automobilce meziročně klesl zisk před zdaněním o 50 milionů na 320 milionů korun.
Z TPCA v loňském roce vyjelo 215 tisíc aut, což bylo meziročně o pětinu méně. Tržby společnosti meziročně klesly o 14 procent na více než 34,1 miliardy korun. Nyní v automobilce připravují nový model, měl by to být opět malý městský vůz.
Proplácí vám zaměstnavatel bezpečnostní přestávky?
Řekněte nám to pod tímto článkem nebo na Facebooku.