Motivovat ženy k podnikání, usnadnit jim orientaci na trhu práce nebo poskytnout pracovní prostory se snaží některé nové české projekty. Informoval o tom server Finančnínoviny.cz.
V březnu spuštěný portál PráceŽeny.cz například pomáhá s vyhledáváním pracovních nabídek pro zralé ženy i matky s dětmi. Čerstvý projekt Ženy s.r.o. se pak mimo jiné snaží dodat ženám sebevědomí a impulsy k rozjetí vlastního byznysu.
Podle Karla Havlíčka z Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR z průzkumů vyplývá, že až 70 procent žen má v souvislostí s podnikáním strach z neúspěchu a 62 procent žen si myslí, že má málo zkušeností. „Projekt Ženy s.r.o. je profesionální komunikační a pracovní platforma a dává šanci českým ženám pomoci tento handicap překonat,“ uvedl Havlíček k projektu, který založilo šest podnikavých žen v čele s Evou Vaškovou Čejkovou.
Součástí projektu je také Pracovna na Karlínském náměstí, kde se budou pořádat semináře a setkání na různá témata. „Zároveň mohou tyto prostory ženy využít pro obchodní jednání či si je pronajmout pro své vlastní podnikatelské aktivity,“ řekla mluvčí projektu Ivana Novotná.
Přes web Ženy s.r.o. si pak mimo jiné uživatelé vyměňují zkušenosti s různými produkty a službami na českém trhu. „Ženy, které mají svůj podnikatelský záměr, jej mohou realizovat založením vlastní sekce na webu,“ doplnila Novotná.
S cílem odbourat stereotypy vznikl portál PráceŽeny.cz, na kterém je nyní zaregistrováno asi 2500 žen a kolem stovky firem. Web chce především pomoc najít práci matkám s malými dětmi a starším ženám.
Společnost Agender, která server založila, mimo jiné podporuje pobídky pro flexibilní úvazky. V České republice na zkrácený úvazek pracuje necelá desetina žen. V rámci průměru EU je tento podíl zhruba třetinový.
Pouze ženy pracují v nové české reklamní agentuře Woman, která funguje od ledna pod vedením Báry Novotné. Ta coby textařka pracovala na kampaních pro značky Kofola, Rajec či Budějovický Budvar.
Ženy podle Novotné umí lépe než muži pracovat s emocemi, které v reklamě fungují a prodávají. Agentura zároveň nabízí možnost projektové spolupráce tak, aby se k práci v reklamě mohly vrátit mimo jiné i ženy na mateřské dovolené.
Měly by podle vás být ženy podporovány na trhu práce?
Řekněte nám svůj názor pod tímto článkem nebo na Facebooku.