Pracujte na svém profilu na sociálních sítích, radí odborníci na personalistiku. Z průzkumu totiž vyplývá, že každý třetí uchazeč o zaměstnání je právě kvůli nevhodnému obsahu z výběrového řízení předem vyřazen, uvedl portál Ihned.cz.
Firmy i personalisté se čím dál tím častěji poohlížejí po zaměstnancích na sociálních sítích. Devět z deseti využívá LinkedIn, třetina si uchazeče o zaměstnání vyhledává na Facebooku. Slibují si, že na internetu najdou zajímavé kandidáty.
A funguje to i naopak. Mladí lidé si na sociálních sítích aktivně hledají místa ve firmách, převážně v oblasti informačních technologií nebo finančnictví. Své profily na různých platformách má více než polovina těch, kteří chtějí práci. A profesní síť LinkedIn využívá 39 procent uchazečů. V některých případech ale obsah, který potenciální zaměstnanci sdílejí na svém profilu, může být na škodu.
Průzkum společnosti Grafton, který údaje přinesl, se zaměřil na kandidáty o pracovní místa z generace Y a nastupující generace Z. Mezi 2010 respondenty zářijového výzkumu tedy byli lidé do třiceti let.
Co se týče zaměstnání, jsou to generace ambiciózních lidí, kteří jsou samostatní a flexibilní. V práci chtějí dosáhnout vyšších pozic v krátkém čase a snaží se neustále zdokonalovat své znalosti a dovednosti. A jsou také nejaktivnější na sociálních sítích i při hledání zaměstnání.
Právě ty ale pro ně mohou být zrádné. "Může za to obsah, který adept o práci na síti uveřejňuje, proto je důležité si dát s profilem práci a zveřejňovat tam jen pravdivé a ověřitelné informace," říká Jitka Součková, marketingová manažerka agentury Grafton Recruitment.
A kvůli profilu s nevhodným obsahem nebo špatnými informacemi si firmy nepozvou na pohovor až 35 procent uchazečů o práci. "Kandidátům radíme, aby se snažili udržet si pozitivní on-line reputaci," uvádí Součková.
Průzkum ale také odhalil, že větší šanci na práci mají lidé, kteří se hlásí na neobvyklé pozice nebo ovládají neobvyklý cizí jazyk. Většina takových žadatelů skončí v takzvaných centrech sdílených služeb, která nabízejí podnikům správu IT, finanční operace, marketing a další služby.
Využíváte také sociální sítě při hledání zaměstnání nebo nových zaměstnanců?
Řekněte nám svůj názor pod tímto článkem nebo na Facebooku.
-lhe-