Řidiči veřejných linkových autobusů, které jsou podporované krajem, se konečně dočkají zvýšení mezd. Vláda schválila růst jejich mezd. I přesto jsou někteří šoféři k chystané změně, která by měla platit od ledna, skeptičtí. Zprávu zveřejnil portál e-sondy.cz.
„Dokud nebudu mít peníze na výplatní pásce, je to pro mě pořád nejisté. Samozřejmě bych novinku uvítal, ovšem uvidíme za pár měsíců,“ neskrýval své obavy Josef, který je zaměstnancem ČSAD autobusy Plzeň a jako profesionální řidič se živí už 45 let. Jeho kolega, jenž si nepřál být jmenován, se vyjádřil podobně.
Hodinová mzda plzeňského šoféra teď činí 85 korun. Stoupnout by podle návrhu Ministerstva práce a sociálních věcí, který začátkem října prošel vládou, měla na 98,10 korun. Navýšení se týká i čekaček, za něž by řidiči měli namísto současných 50 korun za hodinu dostat 88 korun.
O připravované novince už vedení ČSAD autobusy Plzeň jednalo s krajem, jenž jim potřebné peníze přislíbil. „Na 90 procent je kraj ochoten nás podpořit. Loňské mzdové náklady činily 253 milionů korun. Meziroční nárůst by znamenal téměř 40 milionů korun,“ vyčíslil ředitel společnosti, která je největším dopravcem osob v západních Čechách Jaroslav Vejprava. Výsledek vyjednávání, jehož se účastní i odboráři, stvrdí až kolektivní smlouva. „Základní hodinová mzda nemusí činit 98 korun, což je stanovené minimum, ale může být vyšší. Uvidíme, jak se nakonec domluvíme s ředitelem,“ sdělil někdejší šéf odborů ČSAD autobusy Plzeň Jan Soustružník, který se stále v odborech angažuje.
S peněžní injekcí počítá pro příští rok také krajský odbor dopravy. „Celou částku, to znamená skoro čtyřicet milionů korun, máme zařazenou v návrhu na rozpočet pro rok 2017. Nespoléháme na to, že stát zaplatí padesát procent sumy, jako v jiných krajích,“ konstatoval krajský náměstek hejtmana pro oblast dopravy Jaroslav Bauer.
Zdůraznil, že záleží na nastupující politické reprezentaci, která bude návrh projednávat. Podle Bauera zatím současný stav nenasvědčuje tomu, že by se situace měla zásadně měnit.
Sdělte nám svůj názor pod tímto článkem nebo na Facebooku.
-lhe-